Værdi,
værdi, værdi.
De ord
vil du støde på igen og igen.
Både hos mig – og hos alle de andre, der arbejder
ud fra principperne om content marketing. Altså at det indhold, man giver til
sin målgruppe, skal give dem værdi.
Men
hvordan kan det se ud?
Her er
et konkret eksempel.
Hvis du
nu sælger vin. Så skal
du ikke bruge dine digitale kanaler til at smide ugens tilbud ud.
Du skal
derimod:
- Give tips og
tricks til den gode oplevelse med vinene. Hvad med en guide til, hvordan man
helt simpelt ilter den? En guide til, hvilke druer der går bedst med julemaden?
Eller dine andre gode vin-hacks.
- Inddrage målgruppen.
Måske de har lyst til at bidrage med deres bedste tricks til iltning i
kommentarsporet? Og der er du selvfølgelig også aktiv. Ellers svarer det til,
at du stiller et spørgsmål og går din vej, før du får svaret.
- Lave særlige
oplevelser for dem, der følger dig. Måske en virtuel vinsmagning du
livestreamer, hvor du løbende svarer på deres spørgsmål? De kan jo købe flasken
hos dig og bestille den i kommentarsporet først, så de er sikre på, at du ikke
har udsolgt (det er nemlig godt for rækkevidden af dit opslag). Og så kan det
være, du har en lille gave til dem, når de henter den. Måske noget merchandise –
en lille genbrugs-vinprop med dit logo på? Giv dem oplevelser, der gør dig
endnu federe at følge! Og gerne noget, de endda har lyst til at tage et billede
af og dele på deres sociale medier.
- Bruge det, de
fortæller dig, til at lave et fedt tilbud til dem EN GANG imellem. For du har jo
inddraget dem, så du ved mere og mere om dem og deres præferencer.
Uanset
om du sælger vin, biler, dyner eller har din egen dyrlægeklinik: lav indhold,
der giver værdi til dine følgere.
Og hiv
kun SælgerHelga frem en gang imellem.
Brug for mere inspiration?
Så se her, hvordan XL Byg grejer den på fornemmeste vis.
Rigtig
god fornøjelse!
Kristina Herlev Wulff
CEO & Founder
Meerkat Media