Værdi, værdi, værdi.

De ord vil du støde på igen og igen. 

Både hos mig – og hos alle de andre, der arbejder ud fra principperne om content marketing. Altså at det indhold, man giver til sin målgruppe, skal give dem værdi.

Men hvordan kan det se ud?

Her er et konkret eksempel.

Hvis du nu sælger vin. Så skal du ikke bruge dine digitale kanaler til at smide ugens tilbud ud.

Du skal derimod:

  • Give tips og tricks til den gode oplevelse med vinene. Hvad med en guide til, hvordan man helt simpelt ilter den? En guide til, hvilke druer der går bedst med julemaden? Eller dine andre gode vin-hacks.

  • Inddrage målgruppen. Måske de har lyst til at bidrage med deres bedste tricks til iltning i kommentarsporet? Og der er du selvfølgelig også aktiv. Ellers svarer det til, at du stiller et spørgsmål og går din vej, før du får svaret.

  • Lave særlige oplevelser for dem, der følger dig. Måske en virtuel vinsmagning du livestreamer, hvor du løbende svarer på deres spørgsmål? De kan jo købe flasken hos dig og bestille den i kommentarsporet først, så de er sikre på, at du ikke har udsolgt (det er nemlig godt for rækkevidden af dit opslag). Og så kan det være, du har en lille gave til dem, når de henter den. Måske noget merchandise – en lille genbrugs-vinprop med dit logo på? Giv dem oplevelser, der gør dig endnu federe at følge! Og gerne noget, de endda har lyst til at tage et billede af og dele på deres sociale medier.

  • Bruge det, de fortæller dig, til at lave et fedt tilbud til dem EN GANG imellem. For du har jo inddraget dem, så du ved mere og mere om dem og deres præferencer.

Uanset om du sælger vin, biler, dyner eller har din egen dyrlægeklinik: lav indhold, der giver værdi til dine følgere.

Og hiv kun SælgerHelga frem en gang imellem.

Brug for mere inspiration? 

Så se her, hvordan XL Byg grejer den på fornemmeste vis.

 

Rigtig god fornøjelse!


Kristina Herlev Wulff
CEO & Founder
Meerkat Media