Værdi, værdi, værdi.

Det er mit gennemgående mantra: vi skal skabe værdi for hinanden. Ikke kun som privatpersoner - men også i vores digitale markedsføring og kommunikation.

Det er også principperne bag content marketing, som du bør bygge din digitale markedsføring på.

For hvis du laver indhold til dine digitale kanaler, der giver værdi for din målgruppe – så vil du også få flere følgere.

Det vil du derimod ikke, hvis du kun kommer med salgsbudskaber.

Nuvel, kolleger og medarbejdere vil sikkert pligtskyldigt like og måske endda dele dit opslag med ugens tilbud.

Men længere når den klassiske SælgerHelga heller ikke på det digitale marked.

Her er nemlig rigeligt med virksomheder – og enkeltpersoner – vi kan følge.

kampen er hård, og du vinder den kun, hvis du giver din målgruppe værdi i deres feed.


Kom med til fest

Du kan sammenligne det med at tjekke bordplanen ved en fest.

Håber du ikke også, at du kommer til at sidde ved siden af hende, der altid deler generøst ud af sig selv?

Som kommer med indspark, historier og betragtninger, som de andre ved bordet kan bruge – og i det her tilfælde: allerhelst som skaber virkelig meget glæde og latter?

Og som selvfølgelig inddrager hele bordet i samtalen?

Krydser du ikke altid fingrene (på ryggen, naturligvis, du er jo godt opdraget) for, at du ikke kommer til at sidde ved siden af hende, der hele tiden taler om sig selv?

Og som slet ikke læser rummet men bare bralrer ud med sine egne historier uagtet, om der overhovedet er nogen, der er interesseret i dem?

Det er forskellen på at lande ved siden af VærdiskabendeVera og SælgerHelga.


Det får du ud af det

Og det fantastiske er, at alle husker VærdiskabendeVera.

På den gode måde.

Så hvis nu Vera og Helga sælger samme produkt, hvem tror du så, målgruppen vil gå til, når de har behovet?

Lige præcis den, der har bidraget positivt.

Givet værdi til dem.

Det samme gælder på sociale medier.

Og det kan du bruge strategisk.

For når du gennem dit værdiskabende indhold opbygger en større og større følgerskare, så har du også et større publikum at tale til, når du endelig har et tilbud til dem.

Ved at bruge principperne i content marketing opnår du altså flere ting:

  • Du får flere følgere på dine digitale kanaler
  • Du får gennem dit indhold mulighed for at vise, at du har stærk ekspertise på området
  • Dine følgere vil være mere tilbøjelige til at vælge dig, når de har købsbehovet – for de kan huske dig og ved, at du har styr på tingene OG skaber værdi for dem
  • Når du en sjælden gang i mellem har et salgsbudskab til dine følgere, har du nu en langt større gruppe at fortælle det til = større sandsynlighed for at konvertere følgere til loyale kunder


Og det rigtig, rigtig fede er også: det koster dig ikke en krone.

At bruge en værdiskabende strategi for din digitale tilstedeværelse er kvit og frit.

Og du kan gå i gang lige nu.

God fornøjelse.


Kristina Herlev Wulff
CEO & Founder
Meerkat Media